Ohľadne zimných pneumatík pojednáva §38 Zákona NR SR č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších noviel.
Zimné pneumatiky sa vyznačujú veľkou hĺbkou dezénu, ako aj zložením. Dezén zimných pneumatík má široké a hlboké drážky, vďaka ktorým si poradia so snehom oveľa lepšie ako letné pneumatiky. Keď sa do širokých drážok behúňa vtlačí sneh, zvýši sa priľnavosť a trakcia vozidla na zasnežených cestách.
Minimálna hĺbka zimného dezénu pneumatiky je 3 mm.
Aký je rozdiel medzi zimnou a letnou pneumatikou: Zimná pneumatika:
a) má vysoký počet záberových lamiel,
b) je z mäkšej zmesi ako letná, a to z toho dôvodu, aby poskytovala vyššiu priľnavosť aj pri veľmi nízkych teplotách.
Hraničná teplotou pre prezutie pneumatík z letných na zimné je 6 ° C. Práve pod touto teplotnou hranicou stráca letná pneu svoje kladné vlastnosti. Teplota by sa ale pod touto hranicou údajne mala pohybovať dlhodobo.
motorové vozidlá s najmenej štyrmi kolesami projektované a konštruované na prepravu cestujúcich sa členia na:
Pri rozhodovaní o zaradení vozidla do kategórie M a N sa považuje za miesto na prepravu osôb miesto pre osobu sediacu, ležiacu, stojacu alebo miesto s trvalými úchytkami ukotvenia sedadla, pričom nie je rozhodujúce, či sedadlo na tomto mieste je alebo nie je umiestnené.
motorové vozidlá s najmenej štyrmi kolesami projektované a konštruované na prepravu tovaru sa členia na:
kategória N1 – vozidlá projektované a konštruované na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg,
kategória N2 – vozidlá projektované a konštruované na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 3 500 kg, ale neprevyšujúcou 12 000 kg,
kategória N3 – vozidlá projektované a konštruované na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 12 000 kg.